Artikel
Voor het project PHS Rijswijk-Delft Campus behaalden wij met de ECO Railrunner de derde plaats voor de titel Best Presterende Bouwplaats van 2023. Daar zijn wij ontzettend trots op!
Onze vakmensen en die van onze opdrachtgever, leverancier en partners werken keihard aan dit mooie project, veilig, duurzaam en met oog voor de omgeving. In dit project hebben we veel om trots op te zijn, en deze derde plek voor de titel Best Presterende Bouwplaats van 2023 is een geweldige erkenning.
De titel Best Presterende Bouwplaats is in het leven geroepen door Bewuste Bouwers. Het afgelopen jaar heeft Bewuste Bouwers 7 Best Practices erkend bij haar bedrijfs- en projectdeelnemers. Ons project werd erkend vanwege onze ECO Railrunner.
De ECO RailRunner is specifiek aangekocht voor het project PHS Rijswijk-Rotterdam. Het is een soort golfkarretje dat zowel op de weg als op het spoor kan rijden, 100% elektrisch aangedreven. Met de Railrunner reizen collega’s duurzaam én veilig op en neer. In plaats van 2 kilometer lopen van bouwkeet in Rijswijk naar de spoortunnel van Delft en terug is de Railrunner een verademing.
Met de RailRunner zijn meer mogelijkheden op ook andere projecten, in (tunnel)projecten, maar ook bij bovenbouwvernieuwingen. We rijden nu vaak in busjes naar de werklocatie en parkeren op plekken die hinderlijk kunnen zijn voor omwonenden. Dan is het voor de omgeving prettiger als wij verzamelen bij de keet en via het spoor naar de werkplek rijden. Wij bevelen de duurzame Railrunner dan ook van harte aan en hopen met de erkenning van Bewuste Bouwers collega-bedrijven te inspireren.
Wij bevelen de duurzame Railrunner van harte aan voor meer projecten. Met de erkenning als Best Practice hopen wij collega-bedrijven te inspireren
De ECO RailRunner heeft geen CO2- en andere uitstoot. Veel machines draaien nog op fossiele brandstoffen. Duurzaam ondernemen betekent natuurlijk dat we daar van af willen. Dus het is super dat de ECO RailRunner geen uitstoot heeft. Met een actieradius van 60 kilometer gaat de ECO RailRunner de hele dag mee. Tussendoor opladen is niet nodig, dat gebeurt ’s nachts bij de keet. Bovendien is het voertuig eenvoudig te bedienen. Je kunt hem zelf in en uit het spoor rijden.
Met het project PHS Rijswijk-Delft Campus komt er een snellere doorstroom rondom Delft en Rijswijk
Naar de projectpaginaWij willen impact maken met onze diensten voor duurzame infrastructuur. Samen met onze partners in de keten.
Naar de corporate website van Strukton